Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Księgarnia WT| Promocja i informacja turystyczna

Autor: Z. Kruczek, L. Mazanek, B. Walas Kompleksowe ujęcie problematyki promocji i jej instrumentów - reklamy, public relations, itp. Organizacja i finansowanie promocji w Polsce i wybranych krajach Europy.

Książka składa się z dwóch części. W pierwszej, poświęconej promocji dokonano systematyki pojęć, omówiono instrumenty i środki promocji. Znajdzie tu Czytelnik też krótką charakterystykę współczesnej gospodarki turystycznej, produktu turystycznego oraz metod jego oceny. Szczególną uwagę poświęcono wybranym środkom, takim jak: wydawnictwa, targi, analizie mediów i zasadom współpracy z nimi, podróżom studyjnym, prezentacjom, warsztatom roboczym. Zamieszczono zasady konstrukcji planu medialnego - budżetu promocyjnego oraz rozdział dotyczący oceny skuteczności i efektywności działań promocyjnych.
Część druga publikacji dotyczy informacji turystycznej od przybliżenia podstaw teorii informacji, poprzez ewolucję rozwiązań organizacyjnych, aż po prezentację aktualnych tendencji w informacji turystycznej (wykorzystanie Intemetu, oznakowanie turystycznego miast i regionów). Opisano m.in. działanie centrów i punktów "it", zadania POT, ROT i samorządów w zakresie informacji turystycznej i promocji. Książka będzie przydatna zarówno dla studentów turystycznych kierunków szkół wyższych, słuchaczy studiów policealnych, jak i dla pracowników branży turystycznej, szczególnie administracji samorządowej, wspierającej rozwój gospodarki turystycznej, bowiem w publikacji opisano głównie promocję miejsca docelowego (miasta, regionu, kraju). 


Autor: Z. Kruczek, L. Mazanek, B. Walas
Format: B5, 
Ilość stron: 236
Wydawnictwo: Proksenia
Miejsce i rok wydania: Kraków 2004 


>> Zamów juz dziś!






Zabytki a turystyka. Studium poświęcone historii naukowego i krajoznawczego poznawania Doliny Prądnika
Dominik Ziarkowski 

Książka stanowi kompendium wiedzy o niezwykłym zakątku jakim jest Dolina Prądnika, przydatne dla historyków, historyków sztuki, krajoznawców, badaczy turystyki i antropologów. Analizie poddano zabytki doliny, ich znaczenie dla rozwoju turystyki, zamieszczono wyniki badań nad atrakcyjnością krajobrazu. Monografia, uzupełniona odpowiednio dobranym zestawem ilustracji, stanowi ważną pozycję w rozważaniach nad turystyką kulturową. 



Autor: Dominik Ziarkowski
Wydanie: I/ nr 9
Wydawca: Proksenia
Miejsce i rok wydania: Kraków 2011
Format: B5
Ilość stron: 344 

>> Zamów już dziś!






Komercjalizm turystyki kulturowej
red. nauk Mieczysław K. Leniartek 

Fragment wstępu. Współczesna turystyka utraciła swój pierwotny romantyzm. Jej głównym motywem przestało być poznanie, a stała się nim konsumpcja. Ciekawość świata wyparła jakość życia, pełną emocji przygodę zastąpiła chłodna kalkulacja. Przestrzeń turystyczna, z jej sferami fizyczną i społeczną, zyskała cechę produktu na rynku usług turystycznych. Nawet krajobraz stał się przedmiotem oceny i waloryzacji, a zachodzące w nim zjawiska kulturowe zostały sprowadzone do roli czynników stymulujących rozwój gospodarczy.
Komercyjne podejście do wszelkiej działalności w turystyce skutkuje postrzeganiem tej formy aktywności indywidualnej i społecznej jako przemysłu turystycznego w ramach szerzej rozumianej gospodarki turystycznej. Wynika to z ekonomicznego znaczenia turystyki, która przejawia się w znacznej skali dochodów, zatrudnienia i inwestycji, mające często zasadnicze znaczenie dla małych oraz dużych społeczności. Oddziaływanie to dotyczy nie tylko bilansu płatniczego, ale też innych sfer, jak planowanie przestrzenne czy ochrona środowiska. Stąd też turystyka zajmuje znaczące miejsce w polityce rozwoju kraju oraz strategiach rozwoju regionalnego i lokalnego. W tym poddanym prawom rynkowym środowisku kultura jest składnikiem będącego przedmiotem transakcji produktu turystycznego. Przejawia się ona w postaci turystycznych walorów antropogenicznych, jak: krajobraz miejscowości, zbiory muzealne i ekspozycje współczesnej sztuki, a także przypowieści i legendy, historia, obyczaje, obrzędy i folklor. Wszystkie te dobra materialne i niematerialne stanowią przedmiot popytu, a jednocześnie są tworzywem kształtowania oferty turystycznej. Dążenie do jej uatrakcyjnienia powoduje, że zgodnie z obserwowaną obecnie tendencją do teatralizacji wszelkich zjawisk przestrzennych i społecznych, kultura przybiera formę scenariusza i oprawy scenicznej. Zmacdonaldyzowane społeczeństwo otrzymuje wykreowaną przez marketing skarnawalizowaną przestrzeń. 


Autor: red. nauk. Mieczysław K. Leniartek
Miejsce i rok wydania: Wrocław 2008
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Zawodowa „Edukacja”
Ilość stron: 466
ISBN: 978-83-87708-59-7


>> Zamów juz dziś!

2013-07-26 09:06:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter